Sunday, March 13, 2011

Saya Budak Baru Belajar

Baru2 ni aku ada join bengkel photoshop 2jam ( 1 jam 30 mnt sebenarnye ). Bengkel ni ajar yg basic2 je. Tapi sesuai la untuk org mcm aku yg tau zero pasal photoshop ni...hahaa

Ni antara gambar2 yg aku dh dpt edit.....

grayscale
So benda 1st yg dia ajar nk wat grayscale kt gambar ni..senang je..hehe

toning
Lepas tu dia ajar la sket2 mcm nk nk edit tone warna ...yg ni aku wat sesedap rasa aku je..mcm ok je...haha

B&W
part ni mcm ssh sket mula2 tp aku blh wat gak..hahaha..bangga sket  :PP kne wat background je black n white. Dah lame aku teringin nk belaja wat benda ni. :)

Lastly dia ajar wat clipping mask. Benda alah ni mcm nk letak gmbr dlm tulisan or apa2 shape yg kte nk..

clipping mask

Aku rasa byk ni je kot yg blaja time tu kalo aku xlupe la..hehe..dia ckp byk lg teknik photoshop ni tp dia ajar yg basic je. dia xnk ajar superimpose sbb tkt ktorg salah guna plak.huh..

***************

p/s : aku dh reti photoshop.hahaha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...