Tuesday, April 12, 2011

Perut Sensitif

Orang yang ada perut yang sensitif mesti tak bes kan. Silap makan je sakit perut. Makan banyak sgt sakit perut. Aku ada terbaca artikel Dato' Dr Fadzilah Kamsah pasal kajian karekter mengikut bulan dia ada cakap orang yang lahir bulan tujuh kebanyakkannya mempunyai perut sensitif. Aku la orang yang lahir dalam bulan tujuh dan aku akui perut aku agak sensitif. =,= Bukan aku saja yang macam ni. Lagi beberapa orang member yang lahir bulan tujuh gak ada cakap perut diorang agak sensitif. So kajian tu betul la.



Aku tiba-tiba cakap pasal perut sensitif ni bukan apa. Semalam 1 hari aku rasa sangat tak selesa sebab angin. Asyik k**t*t je.hahaha. Siang tu aku masak makaroni bakar dengan cheese yang banyak. Best n sedap. Tapi bila malam perut angin plak. Memang tak best.Huhuhu. Tapi memang dah biasa macam ni so aku boleh handle la. Selalu kalo makan pedas2 memang cirit birit la. Dua benda ni je yang selalu jadi kat aku. Orang lain tak tau la pulak. Malas nak wat questionaire nk wat kajian. Tapi kalo perut angin or cirit birit aku boleh je tahan lagi. Yang tak tahannya kalo time tak makan apa2 la. Ni la penyakit perut yang paling tak bes. Rasanya semua orang rasa kot. Rasa lapar kalo tak makan. Hahaha.

So walau apa pun sebab kita sakit perut kita kena ingat sebenarnye sakit tu datang dari Allah. Makanan tu hanya perantaraan untuk Allah bagi sakit tu n syirik kecil kalau kita cakap sakit kita datang dari benda lain. Harap apa yang aku mengarut ni bermanfaat sedikit sebanyak sebab aku pun bukan la tinggi sangat ilmu. Sekadar nak berkongsi sikit. Sharing is caring.
Wassalam

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...