Sunday, April 3, 2011

Tunggu Apa Lagi

Baru dalam sebulan kot naik 10sen tapi aku dh rasa mcm xberbaloi dah nk isi minyak RON97 walaupun minyak tu kualiti tinggi. Tapi hari ni aku dapat tau naik lagi 20 sen. So untuk seliter dh berharga RM2.70. Gile mahal. Aku dh rasa xnk isi lgsg dah minyak RON97 ni walaupun sebulan sekali mcm aku wat sebelum ni.

Alasan kerajaan naik lagi harga minyak ni macam biasa la harga minyak dunia naik lagi. So kerajaan dah xmampu nak tanggung subsidi untuk rakyat lagi. Kalau pikir logik la kan harga minyak dunia naik so mesti la petronas pun untung lagi banyak. Dats mean kerajaan pn dapat duit lebih. So dari mana pulak datang alasan 'tak mampu' tu? Dah hilang mana slogan 'rakyat didahulukan pencapaian diutamakan'. Aku rasa patut wat slogan mcm ni 'poket diutamakan rakyat disusahkan'. Baru sesuai dgn kerajaan kot.

So tunggu apa lagi..pikir-pikirkan la apa yang perlu dibuat.  kite tukor je..kite tukor....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...